onsdag den 10. august 2016

Hard manuel work

Med to huse, følger også to haver. Det er lidt op ad bakke. Vi har ikke grønne fingre, og har heller ikke tiden til at gå op i det. Bare at få ordnet græs, hæk og ukrudt i vores nuværende hus er kamp nok for os. Men græs det gror, og det gror meget med al den regn, så lige pludselig havde vi sådan cirka en halv meter græs på den nye adresse.
Og som med så meget andet med os, så snakker vi meget om det, men det bliver ikke lige til noget med det samme. Heldigvis har jeg en far som ikke har det godt med for meget fritid, så han tog sagen i egen hånd. Men pga. længden, skulle det hele rives sammen. Så søndag blev mand og piger sendt afsted for at rive sammen, da vi egentlig ikke så det som et større projekt. Vi tog fejl!
Med ca. 700 kvm græs, er det så et dags projekt. Det skulle rives sammen, slåes igen, rives sammen, slåes en tredje gange.... Heldigvis kom mine forældre og hjalp, ellers havde vi nok stået der endnu!

Pigerne hjalp, men de har lidt et problem med at forpligte sig til noget i mere end fem minutter ad gangen. Eller også var det bare lidt for langt fra deres interesse:-) Med en dreng på 14 måneder, har vi også vores udfordringer. Han kommer med derover, men der skal være en ved ham hele tiden, og hvis vi er heldige kan vi begge lave noget samtidig, men max ti minutter inden han ikke gider tusse rundt længere. Heldigvis ligger det nye hus kun ti minutters gang fra den gamle, så vi kan gå lidt frem og tilbage og skiftes til at have tjansen.


Efter første omgang rivning, gav jeg mig i kast med græsslåmaskinen. Græsset var stadig højt og det have regnet, så maskinen var mildest talt lidt tung at skubbe rundt. Vores baghave er ovenikøbet skrå, så jeg fik virkelig trænet min arme. Da min far kommer hen til mig efter jeg nærmest er færdig, siger han helt roligt: "Hvis du holder håndtaget her inde, så kører den selv." Tak for det! Min mand var ellers vidne til min kamp, og gav mig endda et venligt skub bagpå. Hvorfor siger de ikke noget? Mænd! :-) Det skal lige siges til mit forsvar, at vores maskine hjemme er elektrisk, og derfor har jeg ikke brugt en benzin drevet siden jeg boede hjemme og hjalp min far en sjælden gang imellem:-) Men hvad fanden, jeg gik en god gang motion, hvilket jeg ellers har lidt svært ved at finde tid til:-)


Ingen kommentarer:

Send en kommentar