fredag den 19. august 2016

Guld i haven

Man kunne måske mene at det er lidt underligt at bruge krudt på en have vi ikke kommer til at nyde dette år, og som kommer til at lide under renoveringen af huset. Men lige netop derfor gør vi en indsats.


Fordi det er en gammel have, er der bare så meget guld at kæmpe for. Tag bare bær; vi har hele fire slags. Ribs, hindbær, solbær og brombær. Oveni kommer rarbarber og vindruer. Bær er noget at det bedste jeg ved! Som det er nu, kommer de ikke længere end fra hånd til mund, men mon ikke jeg kan lære at få noget godt ud af dem!?
Da et større beplantet areal skal sløjfes for at maskinerne til ombygningen kan komme ind, tog jeg min mor med på råd, og fandt ud af hvad vi skulle bevare. Et projekt jeg ikke tænkte kunne tage så lang tid, men surprise surprise, det kunne det! Jeg kan lige så godt droppe mit abonnement i træningscentret med al det fysiske arbejde vi får! 


Der blev ryddet op, gravet, revet, slæbt.... Men det lykkedes at få nogle stauder samlet og ligeledes alle bær buskene samlet. Så glæder jeg mig bare til at se hvordan haven blomstrer næste år, for i år virker det til at der er noget nyt i blomst hvergang jeg kommer forbi.
Der er også virkelig meget som bare skal væk, da det alligevel godt kan ses at der er et par generationer mellem os og de tidligere ejere. Men længe leve håndværkere med gode maskiner!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar