torsdag den 3. maj 2018

Boys room

Jeg kan se at det er 1 år og 3 måneder siden jeg sidst lavede et indlæg.....-og 1 år siden vi flyttede ind! 14 dage før vi flyttede ind, startede jeg nyt arbejde og vores hverdag blev vendt op og ned. Hvorom alting er, så forsvandt tiden og overskuddet ihvertfald til denne blog. Her på det sidste har jeg igen været noget mere aktiv på Instagram (husk at følge med der!), da der igen har været overskud til projekter.

Jeg har haft gang i rigtig mange rum på det sidste.  Det lyder måske lidt underligt at lave om når man kun har boet i huset i 1 år. Men jeg laver heller ikke om, jeg blev bare aldrig færdig! Jeg er typen der skal gå og se tingene an, og lige pludselig ved jeg hvad det er der mangler eller skal gøres. Det kan godt tage sin tid, men hellere tage sig den tid istedet for at gøre forhastede køb!

Ét af projekterne har været min søns værelse. Jeg synes det er svært med værelser til små børn, når de har så meget legetøj. Det er jo ofte ikke specielt pænt, men jeg synes heller ikke det skal pakkes væk, for så leger de ikke med det. Og det må jo være deres behov fremfor mine:-)

Jeg har lavet et bjerglandskab på hans væg i tre blå nuancer. Hvis I ønsker en DIY på det, så skriv endelig en kommentar! Jeg har lavet det efter at det skulle omkranse hans skuffer, som jeg har bygget op i en pyramide/trappe form for at passe til bjergene. Modulerne er fra Trævarefabrikernes udsalg og hedder Brick Box. De er FANTASTISK og kan rumme så meget legetøj som samtidig er nemt for ham at gå til. Jeg har undladt at sætte skuffen i tre af dem.
Jeg har syet en madras så vi bla. kan sidde og læse, og det har vist sig at være en fantastisk voksen plads så man slipper for at sidde på gulvet:-)





Han har reol system og opslagstavle fra IKEA. Jeg kan godt lide retro looket på reolen og det at han kunne få et intregreret skrivebord helt ned i hans højde. Opslagstavlen har vi efterhånden i fire rum i huset, da jeg er vild med systemet OG prisen. Se reol systemet her og opslagstavlen her.
Bag opslagstavlen har jeg malet lyseblåt, hvilket fremhæver den så fint, selvom det er lidt svært at se på billederne.



Hans seng står i et slags indhak hvor jeg har valgt at male blåt, for at lave et lille rum i rummet og ro til sengetid. De store plakater faldt jeg over i vores lokale zoo og vidste med det samme at det skulle være dem. De kom op, men siden har væggen drillet mig. Lige indtil en dag i sidste uge hvor det slog mig, at der skulle laves en billedvæg istedet. Og nu er jeg tilfreds.







Det sidste billede viser hvordan det så ud inden det lille make-over. Jeg fortalte min søn, som er knap 3 år,  hvad der stod på plakaten "I love you to the moon and back". Så nu går han rundt og siger noget i retning af "...og så kom månen tilbage og sagde den elskede mig" 💙
Køkkenet står lidt indeklemt, men det er fordi der også står en købsmands butik på værelset og ingen af delene kunne undværes:-)


Ingen kommentarer:

Send en kommentar