fredag den 20. juli 2018

Terrasse makeover

For en måneds tid siden, gav jeg en krog af vores terrasse et lille makeover. Eller retter, bare et lille pift:-)
Vi har to store terrasser, en på hver side af huset, og i hele huset længde. Det giver ret meget terrasse og dermed også flere områder at indrette. Der har været nok projekter at give sig i kast med, og nogle vigtigere end andre. Derfor har den ende af terrassen bare fået lov at stå fordi det fungerede. Pænt nej, men det fungerede.
Men da jeg var igang med at lave min blomsterkasse (læd DIY HER) havde jeg maling tilovers og blev inspireret til at fortsætte mine maler projekter:-)


Både sofa og borde er noget vi har haft i flere år, men blev bare placeret på terrasen og ikke mere. Det har irriteret mig længe, og så skulle der heldigvis ikke mere til end en bøtte maling for at komme på hvad der skulle gøres.
Både sofa og borde er fra IKEA og bordene var oprindeligt brun bejdset, men ikke noget der kunne holde sig pænt længe. Efter at have slebet og bejdset dem to gange tidligere, duede denne løsning ikke for mig længere, og passer heller ikke til den nye terrasse. Så jeg sleb dem helt med med en rystepudser og så fik de grunder og sort maling.

Før slibning. Sådan kommer det til at se ud pga. vind og vejr.
Efter slibning

Mere skulle der ikke til for at få et flot og "nyt" bord. Jeg er vild med det!


Puderne er hjemmesyede med stof fra Stof & Stil, plaiden er fra IKEAs kollektion "eftertanke", sivtæppe og gulvplante er fra Plantorama og bordplanter, krukker og glas er gamle fra IKEA. Skallerne, sten og div. er alt det børnene går og smaler her i sommeren. Så ved jeg hvor jeg skal gøre af det;-)

Dette hjørne er nu et sted jeg nyder at sidde om eftermiddagen, når solen er gået på den anden side af huset. I for- og efteråret tænker jeg vi vil nyde hjørnet med året første eller sidste sol.

Det er tit ikke så meget der skal til, så se om det du ikke er helt tilfreds med, måske bare trænger til et lille frisk pust?! :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar